NL FR EN
www.belgium.be

Projectfiche - Webenquête KMI

Opdrachtgever(s)

  • Koninklijk Meteorologisch Instituut (KMI)

Onderzoekscontext

Met gemiddeld 160.000 unieke bezoekers per dag behoort de website van het KMI tot de meest bezochte websites van België. Het KMI bereidt een aanpassing voor van hun website om deze aan te passen aan de veranderende noden en wensen van de tijd. Deze enquête past in de idee van de website monitor van de FWI. Naast deze enquête staat het Publieksobservatorium ook in voor de monitoring van de webstatistieken via google analytics.

Onderzoeksopzet

De idee was om eerst en vooral de tevredenheid van de bezoekers over de website te gaan meten. Naast de algemene tevredenheid wordt ook aandacht besteed aan de tevredenheid over de verschillende aspecten van de website zoals de inhoud, de vorm, de structuur en de navigatievriendelijkheid. Daarnaast was het ook de bedoeling om feedback (suggesties en commentaren) te krijgen over de bestaande website om te kunnen bekijken wat verbeterpunten zijn en wat best behouden kan worden. Verder was het ook de bedoeling om meer te weten te komen over zowel de gedragingen als het profiel van de website bezoekers.

Methode datavergaring

Online enquête.

Resultaten

33.505 personen namen deel aan de enquête; 26.731 vulden de enquête volledig in.

Contact

  • Marc Christiaens, diensthoofd communicatie

Onderzoeksperiode

Veldwerk: juni 2014.
Rapport: oktober 2014.

Rapporten

Andere rapporten van

Andere rapporten van deze opdrachtgever(s)


Volledig rapport **
Dit rapport is beveiligd en enkel te consulteren mits toestemming van het PublieksObservatorium.
Aarzel niet om met ons contact op te nemen door te mailen naar reinoud.magosse@natuurwetenschappen.be of telefonisch op het nummer +32 (0)2 627 41 96