NL FR EN
www.belgium.be

Projectfiche - Webenquête KMMA

Opdrachtgever(s)

  • Koninklijk Museum voor Midden-Afrika (KMMA)

Onderzoekscontext

Het KMMA werkt volop aan het nieuwe museum. Ook de website zal volledig vernieuwd worden en deze zal ook gebruikt worden om de opening van het museum te helpen lanceren in 2018.

Onderzoeksopzet

Het is de bedoeling om een webbevraging te houden waarbij de plus- en minpunten van de huidige website geëvalueerd worden door de gebruikers van de website. Daarnaast wordt gepeild naar de informatie waarnaar zij op zoek zijn en worden een aantal prospectieve vragen gesteld in functie van de nieuwe website met onder andere een vraag die peilt naar welke rubrieken volgens de bezoekers bij voorkeur op de nieuwe website aanwezig moeten zijn.

Onderzoekstype

  • Front-end evaluation

Methode datavergaring

De enquête wordt uiteraard online afgenomen.
Bij het openen van de website verscheen een pop-up die de bezoekers uitnodigde om na hun bezoek deel te nemen aan een tevredenheidsonderzoek over de website.

Resultaten

De enquête werd opgestart op 1/12/2016 en werd afgesloten worden op 02/02/2017.
In totaal vulden 326 bezoekers de enquête in.
De resultaten werden gepresenteerd op 05/05/2017.

Contact

  • Jonas van de voorde, dienst communicatie KMMA

Onderzoeksperiode

Datum aanvraag: 11/07/2016

Rapporten

Andere rapporten van

Andere rapporten van deze opdrachtgever(s)


Volledig rapport **
Dit rapport is beveiligd en enkel te consulteren mits toestemming van het PublieksObservatorium.
Aarzel niet om met ons contact op te nemen door te mailen naar reinoud.magosse@natuurwetenschappen.be of telefonisch op het nummer +32 (0)2 627 41 96