NL FR EN
www.belgium.be

Projectfiche - Impact-analyse van de “spannende spinnen!” communicatie-campagne

Opdrachtgever(s)

  • De dienst communicatie van het Koninklijk Museum voor Midden-Afrika (KMMA)

Onderzoekscontext

“Spannende spinnen” is een tijdelijke expo over en met levende spinnen. De expo is vrij toegankelijk voor alle Museumbezoekers. Het betreft een last minute expo die opgezet werd nadat duidelijk werd dat de start van de verbouwingen aan het KMMA werden uitgesteld. Het Museum had al min of meer laten verstaan binnenkort te zullen sluiten in functie van de verbouwingswerken en dit had tot dalende bezoekerscijfers geleid. De communicatie rond “spannende spinnen” heeft duidelijk opnieuw veel bezoekers naar het Museum gebracht.

Onderzoeksopzet

De idee is dat dit een uitgelezen moment is om de bestaande communicatiekanalen te monitoren. Daarbij zullen de herkomstgegevens van de bezoekers vergeleken worden met de geografische distributiepunten langs waar de “spannende spinnen” communicatiecampagne werd gevoerd. Aanvullend zal ook een kleine bevraging gehouden worden, waar de bezoekers gevraagd worden wat hen precies heeft aangezet om het museum te bezoeken.

Onderzoekstype

  • Communicatie-onderzoek

Methode datavergaring

Face-to-face interviews.
Data-analyse kassaregistratiesysteem.

Contact

  • Marie-Pascale Le Grelle, dienst Communicatie

Onderzoeksperiode

Veldwerk datacollectie postcodes: 18 december- einde expo.
Veldwerk bevraging: maart-april 2013
Rapport: oktober 2013.

Rapporten

Andere rapporten van

Andere rapporten van deze opdrachtgever(s)


Volledig rapport **
Dit rapport is beveiligd en enkel te consulteren mits toestemming van het PublieksObservatorium.
Aarzel niet om met ons contact op te nemen door te mailen naar reinoud.magosse@natuurwetenschappen.be of telefonisch op het nummer +32 (0)2 627 41 96